62. Природні ресурси океанів

Природні ресурси океанів включають рибу та морські продукти, мінерали та метали, нафту та газ, сіль, енергію хвиль і припливів, а також можливість опріснення води для отримання прісної води.

Практикуймо

1. За допомогою інтернет-ресурсів проведіть дослідження та підготуйте презентацію на тему: «Найпопулярніші місця відпочинку на берегах океанів».

Слайд 1: Заголовок

  • Назва презентації: «Найпопулярніші місця відпочинку на берегах океанів»
  • Ваше ім’я та дата

Слайд 2: Вступ

  • Короткий вступ про популярність відпочинку на океанічних узбережжях.
  • Чому люди обирають відпочинок біля океанів?

Слайд 3: Гаваї, Тихий океан

  • Острів Мауї: знаменитий пляж Вайкікі, серфінг, вулкани.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 4: Мальдіви, Індійський океан

  • Коралові острови: розкішні курорти, дайвінг, підводні рифи.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 5: Майямі, Атлантичний океан

  • Саус-Біч: популярне місце відпочинку з пляжами та нічним життям.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 6: Бора-Бора, Тихий океан

  • Французька Полінезія: бірюзова вода, бунгало над водою, романтичні подорожі.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 7: Золотий берег, Австралія (Тихий океан)

  • Серфінг, широкі піщані пляжі, національні парки.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 8: Ріо-де-Жанейро, Бразилія (Атлантичний океан)

  • Пляж Копакабана: сонце, пісок, карнавал, статуя Христа Спасителя.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 9: Кейптаун, Південна Африка (Атлантичний океан)

  • Столовий горб, пляжі, захоплюючі краєвиди.
  • Фото та короткий опис.

Слайд 10: Заключення

  • Коротке підсумування.
  • Важливість збереження чистоти океанічних узбереж.

Слайд 11: Запитання та відповіді

  • Запропонуйте аудиторії задати питання.

2. Попрацюйте у групах щодо опрацювання основних кліматичних показників відомих пляжних курортів світу з метою оптимального вибору часу відпочинку на них. Проаналізуйте кліматичні показники (температури повітря та кількість опадів) на таких курортах: острів Балі (мал. 373), Майамі (мал. 374), Анталія (мал. 375), Шарм-ель-Шейх (мал. 376) і визначте та обґрунтуйте періоди найкомфортнішого відпочинку на них.

1. Острів Балі, Індонезія

  • Температура: Протягом року температура на Балі тримається в діапазоні від +26°C до +30°C.
  • Опади: Сезон дощів триває з листопада по квітень, з найбільшими опадами в грудні-січні. Сухий сезон — з травня по жовтень, з мінімальною кількістю опадів.
  • Найкращий час для відпочинку: Травень-жовтень. У цей період на острові тримається комфортна температура, і майже немає дощів.

2. Майамі, США

  • Температура: Найкомфортніша погода спостерігається з листопада по квітень, коли температура тримається в межах +20°C до +28°C. Улітку температура може підніматися до +30°C і вище.
  • Опади: Сезон дощів у Майамі триває з червня по жовтень, з найбільшими опадами в липні-серпні. У цей період також можливі урагани.
  • Найкращий час для відпочинку: Листопад-квітень. Це період з комфортними температурами та мінімальною кількістю опадів.

3. Анталія, Туреччина

  • Температура: В Анталії найкомфортніша температура для відпочинку — з травня по жовтень, коли вона коливається від +24°C до +35°C.
  • Опади: Найменше опадів у літні місяці, з травня по жовтень, а сезон дощів припадає на листопад-лютий.
  • Найкращий час для відпочинку: Травень-жовтень. У цей період в Анталії тепла і сонячна погода, що сприяє пляжному відпочинку.

4. Шарм-ель-Шейх, Єгипет

  • Температура: Температура в Шарм-ель-Шейху взимку (жовтень-квітень) коливається від +22°C до +30°C, що є найбільш комфортним періодом. Літом (травень-вересень) температура може досягати +40°C.
  • Опади: Шарм-ель-Шейх знаходиться в пустелі, тому опадів тут майже немає протягом усього року.
  • Найкращий час для відпочинку: Жовтень-квітень. У цей період температура приємна для відпочинку, і немає надмірної спеки.

Висновок:

Найбільш комфортний час для відпочинку на цих курортах:

  • Острів Балі: Травень-жовтень (сухий сезон, приємна температура).
  • Майамі: Листопад-квітень (менш спекотно, немає ураганів).
  • Анталія: Травень-жовтень (тепла погода, мінімум дощів).
  • Шарм-ель-Шейх: Жовтень-квітень (комфортні температури, мінімум спеки).

Практикуймо

1. Які частини Світового океану і чому є найбільш продуктивними?
Найбільш продуктивні частини Світового океану — це місця, де вода багата на поживні речовини і є багато світла. Це сприяє росту фітопланктону, який є їжею для багатьох морських істот.

Найпродуктивніші частини океану:

Шельфові зони (мілководдя біля берегів):
Тут багато поживних речовин, що надходять із суші, і світло добре проникає у воду.
Зони апвелінгу (де холодна вода піднімається з глибин на поверхню):
Холодна вода приносить багато поживних речовин, що стимулює ріст фітопланктону.
Помірні широти (між теплими і холодними зонами):
Тут є чіткі сезони, які сприяють росту фітопланктону навесні та восени.
Полярні води (на півночі і півдні Землі):
Влітку в цих зонах є багато світла, що дозволяє фітопланктону швидко рости.

Ці частини океану є дуже важливими, бо саме тут формується основа для харчових ланцюгів у морі.

2. Чому, на вашу думку, проблема забруднення вод Світового океану турбує навіть ті країни, які не мають виходу до нього?
Проблема забруднення вод Світового океану турбує навіть країни, які не мають виходу до нього, через такі причини:

1. Глобальна екосистема: Світовий океан є важливою частиною глобальної екосистеми. Забруднення океану впливає на клімат, погоду і якість повітря по всьому світу. Це означає, що забруднення океану може впливати на життя людей навіть у країнах, які не мають виходу до моря.
2. Їжа та ресурси: Багато країн, навіть без виходу до океану, споживають рибу та морепродукти, які виловлюються в океанах. Забруднення вод може призвести до зниження якості або кількості морепродуктів, що впливає на харчування і здоров’я людей.
3. Глобальна торгівля: Океани є ключовими шляхами для міжнародної торгівлі. Забруднення може впливати на морські шляхи та порти, що зрештою може зачепити економіку будь-якої країни, незалежно від того, має вона вихід до океану чи ні.
4. Туризм і культура: Навіть країни без океанів можуть мати культурні або економічні зв’язки з морськими регіонами. Забруднення океанів може знизити привабливість туристичних напрямків і вплинути на культурні зв’язки.

3. За допомогою інтернет-джерел створіть проєкт на тему (за вибором):
1) «Океанічні пустелі, причини виникнення, особливості природи»;
2) «Освоєння природних багатств океанів».

Проєкт 1: «Океанічні пустелі: Причини виникнення та особливості природи»

Мета проєкту:

Вивчити явище океанічних пустель, з’ясувати причини їх виникнення, а також дослідити природні особливості цих зон.

Завдання:

  1. Визначення поняття: Що таке океанічні пустелі?
  2. Причини виникнення: Дослідити, чому в океанічних пустелях так мало життя.
  3. Географічне розташування: Виявити основні зони океанічних пустель у Світовому океані.
  4. Особливості природи: Описати природні умови (температура, солоність, наявність поживних речовин) у цих зонах.
  5. Екологічні наслідки: Розглянути, як змінюється біорізноманіття в океанічних пустелях.
  6. Рішення та вплив на екосистеми: Проаналізувати можливі способи відновлення цих зон і їхню роль в глобальній екосистемі.

Очікуваний результат:

Створення презентації або доповіді, що пояснює суть океанічних пустель, їхні природні умови, а також причини виникнення і вплив на глобальну екосистему.

Проєкт 2: «Освоєння природних багатств океанів»

Мета проєкту:

Дослідити сучасні методи освоєння природних ресурсів океанів, розглянути їхню важливість для людства, а також можливі екологічні проблеми, пов’язані з цим процесом.

Завдання:

  1. Природні багатства океанів: Перелік основних ресурсів, які людина видобуває з океанів (риба, мінерали, енергія, вода тощо).
  2. Методи видобутку: Дослідити сучасні методи видобутку та використання ресурсів (глибоководне буріння, риболовля, видобуток мінералів).
  3. Економічне значення: Проаналізувати економічний вплив освоєння океанічних ресурсів на глобальну економіку.
  4. Екологічні проблеми: Розглянути можливі екологічні наслідки і ризики, пов’язані з видобутком ресурсів.
  5. Управління та збереження: Запропонувати способи більш сталого використання океанічних ресурсів.

Очікуваний результат:

Розробка рекомендацій для сталого освоєння природних багатств океанів у формі презентації або науково-дослідницької роботи.

Зміст підручника