Урок 45. Опитування з використанням онлайн-форм.

Цілі:
  • навчальна:  ознайомити учнів з поняттям онлайн-форм;  навчити створювати опитування з використанням онлайн-форм;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: засвоєння нових знань; 
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення переваг використання каналів новин, форм опитування, електронних закладок.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
          У сучасному світі, щоб отримати якісну освіту, потрібно відвідувати різноманітні сайти та наповнювати персональне навчальне середовище корисною інформацією, актуальними новинами, результатами досліджень тощо. На уроці ви ознайомитесь із деякими веб-сервісами, які допоможуть вам у створювати опитування з використанням онлайн-форм.
IV. Вивчення нового матеріалу
Як організовують опитування за допомогою онлайнових форм?
Для організації опитування в межах персонального навчального се­редовища використовують Google Форми. Google Форми — сервіс, за до­помогою якого можна організувати різні опитування, збирати відповіді в одній електронній таблиці та підбивати підсумки за результатами опи­тування. Зазначимо, що Google Форми часто використовують для ство­рення системи звітів, контролю щоденної, щотижневої, щомісячної, квартальної чи річної діяльності працівників корпорацій чи державних (комунальних) установ. Для зменшення витрат часу на опис і складання паперових звітів цей сервіс пропонує електронну форму для ведення звітності, заповнити яку може кожен працівник, котрий має комп’ютер на робочому місці, підключення до Інтернету та встановлений браузер.
В онлайновій формі можна використати такі типи елементів при формуванні запитань для опитування:
  • з короткими відповідями — невеличке поле для відкритої відпо­віді (наприклад, підходить для запитань про прізвище, посаду, ввести певне число тощо);
  • абзац — велике текстове поле для відкритої відповіді (наприклад, Ваші побажання, Коментарі тощо);
  • прапорці — усі варіанти відповіді відображаються списком і можна обрати будь-яку кількість варіантів. Тут доцільно додати довідку типу Оберіть не більш ніж три варіанти;
  • спадний список — варіанти відповіді відображаються випадаючим списком і можна обрати лише один варіант. Тут доцільно на місці першого варіанта відповіді писати Виберіть зі списку, а в тексті до­відки — Натисніть кнопку зі стрілкою та виберіть зі списку;
  • з варіантами відповіді — усі варіанти відповіді відображаються списком і можна обрати лише один варіант;
  • лінійна шкала — відповідь відображається у вигляді шкали (від 3 до 10 проміжних значень), на якій можна задати опис тільки крайніх значень;
  • таблиця — запитання передбачає ряд категорій (підпитань), на кожне з яких дається відповідь у вигляді однакової шкали. Тут шкала може містити від 1 до 5 проміжних значень;
  • дата — для введення даних у форматі дати;
  • час — для введення даних у форматі часу.
V.  Інструктаж з ТБ
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Виконання практичного завдання.
  • Вправа 4 ст.184
  • Вправа 2 ст.188
VІІ. Підсумки уроку
  • Виставлення оцінок.
Провести опитування учнів з наступних питань:
  • сьогодні я дізнався...
  • було цікаво....
  • було важко...
  • я зрозумів, що...
  • тепер я можу...
  • я відчув, що...
  • я навчився...
  • у мене вийшло...
  • я зміг...
  • я спробую...
  • мене здивувало...
  • мені захотілося...
VІІI. Домашнє завдання
Підручник п. 27.3    ст. 184  
IХ.  Оцінювання роботи учнів