Урок 50. Підсумково-узагальнюючий урок з теми «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами»

Мета:
  • навчальна: встановити рівень опанування учнями основних теоретичних і практичних знань з теми «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами»; повторити, більш глибо­ко усвідомити навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати;
  • розвивальна: розвивати увагу, кмітливість, креативність;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку:  урок  перевірки та корекції  знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Учитель. На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень за­своєння вами знань і вмінь з теми.
ІІІ. Актуалізація  опорних знань.
Гра «Повний кошик»
На дошці малюють кошик, який символізує певну величину.  Учні по черзі виходять і «заповню­ють» його операціями, які можна виконувати з даною величиною в середовищі програмування Lazarus.
Інтерактивна гра «Мікрофон»
Учитель зачитує питання, а учні відповідають на нього.
  1. Що таке величина?
  2. Які властивості має величина?
  3. Як класифікують величини за типами?
  4. Як описати величини числового типу мовами програмування?
  5. Як вводити значення величин у програмі;
  6. Як  можна описати текстову величину в середовищі програмування?
  7. У чому полягає процес тестування проекту?
  8. Поясніть, для чого виконується тестування проекту;
  9. Що таке коментар у проекті? Як можна коментар включити до тексту проекту?
  10. Поясніть, для чого в текст проекту включають коментарі.
  11. Для чого проект виконують покроково?
  12. Поясніть, у чому полягає процес покрокового виконання проекту.
  13. Як аналізувати результати виконання програм
  14. Що таке прапорець та як можна його використати?
  15. Що таке перемикач та як можна його використати?
  16. Що таке поле з розкривним спис­ком та як можна його використати?
  17. Як описати цикл з параметром в середовищі програмування?
  18. Як описати цикл з післяумовою в середовищі програмування?
  19. Як описати структуру повного розгалуження в середовищі програмування?
  20. Як описати структуру неповного розгалуження в середовищі програмування?
  21. Як відобразити в середовищі програмування графічне зображення із файлу?
  22. Які графічні фігури можна додавати в середовищі програмування?
IV. Контроль вмінь та навичок
Контрольна робота № 5 з теми: «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами».
VIІ. Підсумки уроку
Оцінювання обсягу та якості виконання контрольної роботи. Формулювання висновку: які компоненти допомагають розробити зручний наочний інтерфейс програми.
VІІI. Домашнє завдання
ІХ Оцінювання роботи учнів